„Tko ti je dao vozačku?“ misao je koja se većini vozača provuče kroz glavu barem jednom svaki put kada sjednu za upravljač svog vozila. Mi jedini znamo kako se ponašati na cesti, dok su svi ostali tu sasvim slučajno i najbolje bi bilo ih nema. Problem je što tako misle, paaaa skoro svi. Male navike poput onih upalimo li prvo motor, pa se tek onda vežemo ili nam ruka prioritetno odlazi prema putnom računalu, a tek onda prema mjenjaču, naša su vlastita stvar. No neke navike prilikom vožnje, posebno one koje negativno utječu na promet, posebno su iritatne. Evo top 10 razloga (po nikakvom posebnom redoslijedu) zašto „poludimo“ za volanom... na druge, naravno... ne bi mi nikad...
Skretanje bez „žmigavca“ vs. skretanje s pretjeranom uporabom istog
Jedino gore od naglog skretanja bez ikakvog upozorenja jest kada vozač ispred vas svoj pokazivač smjera upali koji kilometar prije nego će to doista napraviti. Vozeći iza njega cijelim putem mislite „sad će, samo što nije“ dok on prolazi već treću moguću šansu i izlazi na samom kraju ceste kroja se proteže kroz cijelo mjesto.
„Kampiranje“ u lijevoj traci
Među prvim stvarima koje naučimo u autoškoli je da lijeva traka služi isključivo za pretjecanje! U gradu situacija nije uvijek tako „čista“, ali na autoputu stvar je i više nego jednostavna – ako već moraš voziti lijevim dijelom ceste, čim iza sebe vidiš nekog bržeg prestroji se desno. Niti ćeš brže stići ako si u lijevoj niti si više „cool“, dapače.
Sporo pretjecanje
Ispred tebe je kamion ili lik koji te živcira zadnjih nekoliko kilometara. Spor je ispod granice dopuštenog i idealna je prilika da ga pređeš? Super, napravi to brzo i učinkovito. Shvatiš li da si precijenio svoje mogućnosti i da se, ustvari, voziš paralelno sa „sporim“ već neko vrijeme, bolje se vrati natrag iza njega. I ostani tamo. Za vrijeme tvog eksperimentiranja njih nekoliko moglo je stvar odraditi do kraja, ali nisu.. jer su čekali tebe.
Vladar parkinga
Osim ako nisi poduzetnica sa žutim Hummerom, velika je vjerojatnost da tvoj limeni ljubimac stane na većinu parking mjesta u gradu i to unutar linija koje ga omeđavaju. Parkiranjem preko jedne ili više graničnih crta možeš u najbolju ruku dobiti neke od inovativnih poruka na vjetrobranskom staklu… i neće ti se svidjeti. Ili ćeš doznati kako to „pauk“ stvarno nosi auto.
Tipkanje po mobitelu
Osim što je zakonski zabranjeno, stvarno je iritantno biti iza nekog tko nema pojma što se oko njega događa jer upravo objavljuje najnoviji „selfie“ na nekoj od društvenih mreža. Konstantno ili naglo kočenje i prelaženje crte samo su dio opasnih radnji koje mogu proizaći iz ove i sličnih akcija. Jedino gore je šminkanje u vožnji…
Upaljena duga svjetla pod svaku cijenu
Duga svjetla odličan su dodatak prilikom noćne vožnje na praznoj cesti. U trenutku kad se na toj istoj cesti ispred vas ukaže drugi automobil – ugasite ih! Odmah! Isprike tipa „to je samo na par sekundi“ padaju u vodu ako u tih par sekundi toliko zasljepite drugog vozača da sleti s ceste. A sve zbog jednog pokreta prstom…
Vožnja u dvije trake odjednom
Ni lijeva ni desna nego – sredina. Super. Ali za nikog osim vas. Trake su omeđene s razlogom, a postoji li opravdani razlog da tu među prelazite, dajte to do znanja ostalima koristeći pokazivač smjera i prijeđite. Trebaju li vam šire trake možda vožnja ipak nije za vas.
Vožnja s pokvarenom signalizacijom za kočenje
Već kilometrima se vozite iza nekoga i odjednom shvatite kako se razmak između vas smanjuje. Vi niste ubrzali, ali ubrzo shvaćate kako je on usporio, samo ničim vam to nije dao do znanja. Popravite svjetlosnu signalizaciju, jer ona nije stavljena na automobil da bi on vizualno bio ljepši. Baš kao i „žmigavac“ i ostala svjetla imaju svoju svrhu.
On je odlučio.. i kreće… bez gledanja…
Ova kategorija najčešće se može susresti ljeti na autoputu, kada Lijepu našu krenu opsjedati i vozači iz susjednih država. Vozač je odlučio prestrojiti se ili ubaciti iz zaustavne trake, nužnu provjeru je obavio, ali ko da i nije – on kreće pod svaku cijenu. Nije bitno trebate li vi iza njega dobro nagaziti na kočnicu da bi izbjegli sudar, njemu je to nebitno. U čudu vas gleda zašto se pjenite kad „legnete“ na trubu i signalizirate mu da nije normalan.
Neprestano kočenje… svako malo
Kod ovakvih poželite da mu je signalizacija pokvarena jer skoro pa da ne služi ničemu. Toliko je puta pritisnuo kočnicu zaredom da mislite da pokušava komunicirati s vama Morseovim kodom. Promet je isti cijeli vrijeme, promjenu u brzini baš i ne zapažate, ali light show ispred vas ne izostaje.
Komentari